
Bertel O. Steen i Furnes skal ha på plass en ny kunde- og teamansvarlig, og du trenger slett ikke være ekspert på bil for å søke
– Noen vil kanskje tenkte at dette er en jobb der man må ha inngående kunnskap om bil og de ulike merkene vi forhandler på forhånd, men her er det å bry seg om og kommunisere godt med kunden det aller viktigste. Det tekniske rundt bilene kommer man uansett fort inn i og får en kjennskap til, poengterer serviceleder Knut Yngve Willumsen.
– Jeg ser for meg at dette kan være noe for deg om du har erfaring med kundekontakt, for eksempel fra et call-senter eller kundemottak. Serviceteknikere og selgere kan også være folk som passer inn i en slik stilling, smiler daglig leder Anders Hage.


Et viktig bindeledd
– I denne jobben er du på mange måter et bindeledd mellom kunden og verkstedet, så vi trenger en strukturert lagspiller som kommuniserer godt både med kunder og kollegaer. Som kunde- og teamleder bør du også ha gode lederegenskaper og en forståelse av økonomien i den daglige driften. Vi skal tjene penger, men aldri på bekostning av kundetilfredshet og service, understreker Knut Yngve.
– Du får en gjeng med kunnskapsrike og positive medarbeidere på laget ditt, og i tillegg får du arbeide med noen av verdens mest kjente merkevarer. Et av slagordene til Mercedes er jo «Det beste eller ingenting», og det passer bra, både på bilene vi selger og på kundeservicen vår, smiler servicelederen.

Stolthet og humør
– Vi holder til i flotte lokaler og forhandler merkevarer vi er veldig stolte av, men den viktigste årsaken til at vi trives er hvordan vi har det på jobb sammen hver dag. Jeg tror mye av grunnen til at du ofte ser et smil hos de som jobber her er at vi er en fin og sammensatt gjeng. Her finner du mennesker med ulik erfaring og alder, noe jeg tror bidrar til det gode arbeidsmiljøet. Vi har også en del sosiale treffpunkter utenom jobb, jeg kan trekke frem vinterens Trysil-tur som et eksempel. Slike turer er viktig, men den største motivasjonen får vi nok av å yte god kundeservice og møte gode kollegaer i hverdagen, sier serviceleder Knut Yngve.



Velkommen til oss!
Serviceleder Willumsen tar oss med på en rundtur i de flotte lokalene i Nydal utenfor Hamar. På verkstedet treffer vi Sander Bakken oppi motoren på en Mercedes varebil. – Du må få med at vi trenger flere mekanikere også, smiler han. Bertel O. Steen er nemlig en av få forhandlere nå om dagen som har varebiler til proffmarkedet på lager, og de har stadig behov for flere dyktige mekanikere.
Kenneth Østvold som jobber som mekaniker til daglig, og kjører racerbil på fritida, og Agnes Sofie Lundstein som jobber som klargjører på både Mercedes, KIA og Peugeot, kan begge underskrive på at det er nok å gjøre om dagen
I kundemottaket tar vi en prat med Vegard Syversen. – Mitt beste tips er å møte kundene med et smil og være løsningsorientert. Har du lyst til å være med å skape gode kundeopplevelser er du hjertelig velkommen på laget, smiler han før en ny kunde trenger hans oppmerksomhet.

Bertel O. Steen Innlandet AS, avd. Hamar – er et heleid selskap i Bertel O. Steen konsernet. Vi er en komplett Peugeot, KIA og Mercedes-Benz person-, vare- og lastebil- forhandler.
Vi er ca 50 ansatte og er lokalisert i Nydal næringspark ved Hamar. Vårt formål er å gjøre mobilitetshverdagen bekymringsløs og vår visjon er sammen former vi fremtiden.